Terug naar de werf

Een tijdje na de aanval op Harburg, vroeg een oud echtpaar, of ik hun wou helpen en paar tussen het puin geredde meubeltjes naar Neugraben te halen. Met een wagentje gingen we op stap, anderhalf uur heen en dan nog eens terug. Ze toonden hun dankbaarheid met broodmarken. Zoiets kon ongemerkt voorbij gaan, maar ik had die dag maar een halve dag op de baustelle gewerkt en meester Eklert vond dat een vergrijp dat moest gestraft worden. Ondanks het protest van verschillende buren, werd ik verplaatst naar de scheepswerf en moest later verhuizen naar het Rethelager. Op de werf kwam ik terecht in de elektriciteitcentrale en daar werd ik bevorderd tot schoonmaker mijn werktuigen werden emmer, dweil en borstels, als ik de onderhoudelektriekers niet moest helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten